söndag 12 maj 2013

Självläkning

Det här med självläkning fanns tidigare inte i min värld. Idag ser jag det som den naturliga läkningen och medicinerna som det alternativa.

Kroppen och sinnet är skapade för att må bra, glädjen finns där - tillgänglig hela tiden. Det handlar om att välja ta kontakt med lyckan inombords.

Våra kroppar arbetar för  att skapa balans hela tiden. Den arbetar med healing och läkning om obalans varför skulle det vara annorlunda med sjukdomar inuti kroppen?

Jag har många vänner och bekanta som gått igenom både det ena och det andra (psykiskt och/eller fysiskt) och ut ifrån det kunnat skapa hälsa och välmående.
Genom att förändra sina tankar, bemötandet med livet och andra människor, sin kost, sitt näringsintag, motion och så vidare så kommer man otroligt långt!

Min mamma läkte sig med hjälp av vitaminer, mineraler och stark vilja.
Jag har även en egen berättelse där jag läkt mig genom bland annat acceptans, förståelse och kärlek.

Det var svårt att börja självläkningen - att bara acceptera att jag var sjuk just nu var jobbigt eftersom jag så gärna ville vara frisk istället!
Men jag ser accepterandet av att vara sjuk som det första steget. Det är inget "fel" med att må dåligt. Det är inget "fel" med obalans. Det finns en mening och ett budskap - kroppen vill säga mig något.
Jag ser det som ett av kroppens sätt att tala till mig.

Har jag stressat för mycket för att leva i balans?
Har jag ätit osunt?
Ger jag inte min kropp tillräckligt med rörelse?
Håller jag fortfarande fast vid gamla trauman?
Har jag inte förlåtit mina tidigare handlingar?

Sådana frågor kan vara ledande om stagnation uppstår som behöver läkas.

Jag har även tagit del av några olika böcker, som till exempel:

Du kan hela Ditt liv - Louise L Hay
Den självläkande människan - Sanna Ehdin
Kroppen talar till Dig - den kompletta guiden till orsakerna bakom sjukdomar - Lise Bourbeau




Den här boken fick jag förra året av min vän Jakob 
och den används både av mig själv och mina vänner :-)
Ta hand om Dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar